Elindult az első drónfőiskola
Vasárnap jelent meg az FAA tollából ez a kis szösszenet, mely a kereskedelmi célú repülés irányelveit tartalmazza. Egyik szemünk sír, a másik nevet, mert vannak értelmesnek tűnő gondolatok is, de van olyan is, ami alapjaiban rontja a kopterek elterjedésének lehetőségét.
- Maximum 55 fontos össztömeg, kb 25 kiló (ezzel még lehet együtt élni)
- Maximum 100 mérföld/órás sebesség (kb 160 km/h) (szerintem ezzel is)
- 500 lábas, azaz 150 méteres maximális magasság (na ez már necces kicsit, de üsse kavics)
- FAA repülési vizsga, de (és ez pozitívum) nem kell majd hozzá pilótavizsga.
- Egy operátor elég a működtetéshez, nem kell külön megfigyelő (sok a mesterlövész az FAA-nál?)
- Csak látótávolságon belül lehet repülni (na ez az ami nagyon hátrány, mert ez sem az FPV repülést, sem pedig az önálló, nagy hatótávolságú repülést nem engedi, mint például mezőgazdasági területek felett)
- Repterek 5 mérföldes körzetében, tömeg és emberek felett tilos a repülés (ez sem hülyeség, bár az 5 mérföldet kibővíteném 10-re is akár)
- Az egyes példányoknak nincs szüksége külön légialkalmassági bizonyítványra, de lajstromszámot kapnak
- 2-3 év (!!! aaaz igggen) mire a szabályok érvénybe lépnek
- Egyedi igényeket továbbira is feldolgoznak, tehát az élet nem áll meg.
Nos, a fent hírek után érkezett egy másik hír is, mely szerint Middle Tennessee State University "Department of Aerospace" részlege új képzést indít, melynek fókuszában a pilóta nélküli repülők lesznek.
A program keretében az operátorokat felkészítik, hogyan repüljenek, programozzanak, építsenek és építsenek át gépeket egyedi igények szerint, így adva olyan tudást a majdani hallgatók kezébe, mellyel akár több iparágat (mezőgazdaság, közbiztonság, fotózás, média, katasztrófavédelem, energetika, védelmi feladatok, és a sort a végtelenségig folytathatnánk) is ki tudnak egyszerre szolgálni.
A képzést 2014 második felében hagyták jóvá és a maga nemében egyedülálló az államban, és mindössze pár helyen lehet hasonlókat tanulni az Egyesült Államokban